Friday, May 11, 2012
Nampak > sopan kini...
AirAsia belanja RM15.37 juta jenama semula
SANTAI...Tan diapit pramugari dan pramugara yang memakai pakaian seragam hujung minggu baru AirAsia.
SYARIKAT penerbangan tambang murah, AirAsia memperuntukkan sehingga RM15.37 juta bagi melaksanakan penjenamaan semula imej mereka selepas beroperasi selama 10 tahun.
Ketua Kumpulan Komersial Air Asia, Kathleen Tan berkata, penjenamaan semula itu membabitkan identiti baru syarikat berkenaan khususnya dari imej korporat hingga ke pakaian seragam hujung minggu kru penerbangan.
“Buat masa ini, kami akan menumpukan penjenamaan semula pada hab utama di Kuala Lumpur, Bangkok dan Jakarta. “Ia akan dilakukan dalam tiga fasa berbeza dan dijangka lengkap sepenuhnya menjelang akhir tahun ini,” katanya selepas melancarkan identiti korporat baru AirAsia di Sepang, semalam.
Menurutnya, sejak AirAsia ditubuhkan 10 tahun lalu, tumpuan lebih banyak diberikan terhadap kestabilan kewangan dan pertumbuhan penumpang.
“Selepas 10 tahun menjalankan operasi dengan penuh cabaran, kami kini beralih tumpuan ke arah meningkatkan tahap keselesaan dan keseronokan penumpang.
“Malah, melalui kempen ini juga kami akan terus mengekalkan moto ‘Now Everyone Can Fly’ bagi mengingatkan kakitangan dan pelanggan kami mengenai tujuan utama AirAsia ditubuhkan,” katanya. Menurutnya, pihaknya mengambil berat aspek penjenamaan dan mengetengahkan konsep menyeronokkan bagi memberi pelanggannya pengalaman yang lebih bermakna bersama AirAsia.
“Kami juga mahu pelanggan merasai pengalaman yang lebih bermakna dengan mendapatkan produk eksklusif AirAsia,” katanya.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment