boleh collect point p afrika + gi amerika tak transit tokyo

merasa lah naik dash 7 ke pangkor

hi, i forgot my BIG Shot Email ID + password

hi, i forgot my BIG Shot Email ID + password
Hi, In that case, kindly contact our customer experience team at 03 - 7718 0000 (Mon - Fri, 8am - 6pm). Thanks

lambat pulak MALINDO nak offer kad reward nih kat penumpang agar leh redeem FREE flight

TPP - isu terbaru after GST = so berjuanglah demi SAVE others gak not just sendiri je baru semangat

TPP - isu terbaru after GST = so berjuanglah demi SAVE others gak not just sendiri je baru semangat
lagi mencabar (jika BEKAS kp MOH ditangkap khalwat ngan pramugari2 cun, barulah ada respek berbanding staf hodoh sendiri + bini orang some more) lebih nikmat... ni baru dunia (baru leh jadi MENTERI vs TURUN pangkat pulak) lom lagi akhirat

con air or armageddon? Leaving on a Jet Plane... now lagu tema 7500 pulak!

vista pacific flight 7500? so coincident... lol!

vista pacific flight 7500? so coincident... lol!
"trans-pacific agreement" - goog lah

7500th OD :P


agak2 kemaruk + terlebih wang

ingin jimat di japan, sila klik ikon di bawah boleh tidur dalam bas malam tanpa had

Point Affiliate

backpackers' song

tak perlu beratur some more cuma print awal n simpan...

tak perlu beratur some more cuma print awal n simpan...
... jika nak jimat rm10 sekali cek in so klik imej di atas now

tuh yang semakin ramai nak p sana

RE of SA: Level 4 Wisma Chinese Chamber, 258 Jalan Ampang, 50450 KL Telephone: 03 - 4257 9433

RE of SA: Level 4 Wisma Chinese Chamber, 258 Jalan Ampang, 50450 KL Telephone: 03 - 4257 9433
list agent umrah berdaftar ngan saudi embassy di kL

mazidulakmal@yahoo.com 019-244 5354 & lppm.abdulaziz@gmail.com 010-235 8785 jika ditipu ejen travel

mazidulakmal@yahoo.com 019-244 5354 & lppm.abdulaziz@gmail.com 010-235 8785 jika ditipu ejen travel
saudi embassy patut ikut negara2 lain tak perlu ada orang tengah untuk uruskan visa mereka, barulah tiada lagi penipuan

Sunday, July 18, 2010

mereka pun pengembara jugak...

Amal sikap pembersih

Oleh Hayati Ibrahim

2010/07/19
E-mel  Artikel Cetak  Artikel Tanda  Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen  Artikel

PUTRAJAYA: Usaha menarik 36 juta pelancong asing dan memperoleh pendapatan RM3 juta seminggu menjelang 2020 mungkin tidak tercapai sekiranya negara tidak bersih, kata Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen.

Beliau berkata, Kementerian Pelancongan banyak menerima aduan daripada pelancong asing bahawa negara ini kurang menekankan tahap kebersihan terutama tandas walaupun mempunyai pelbagai produk pelancongan yang amat menarik.


“Kebanyakan pelancong asing mengakui Malaysia adalah negara yang cantik, mempunyai makanan yang lazat dan rakyatnya yang peramah, tetapi mereka mengadu tandas di negara ini tidak bersih dan berbau.


“Jika kita terus biarkan perkara ini berterusan, Malaysia pasti tidak boleh bersaing dengan negara lain yang menjadikan industri pelancongan sebagai antara sektor yang boleh menjana ekonomi negara.


“Justeru, kita perlu mengubah pemikiran dan bertanggungjawab terhadap kebersihan dan keindahan di negara ini, contohnya, kalau pergi ke gerai yang kurang bersih, sebagai pelanggan kita boleh menegur supaya mereka boleh meningkatkan kebersihan,” katanya ketika melancarkan Kempen 1Malaysia Bersih 1Malaysia Indah di Persisiran Tasik, Presint 2, semalam.


Hadir sama, Timbalan Menteri Belia dan Sukan, Senator Gan Ping Sieu, Ketua Pengarah Tourism Malaysia, Datuk Mirza Mohammad Taiyab dan Presiden Perbadanan Putrajaya (PPj), Tan Sri Samsudin Osman.


Pada majlis sama, Ng turut menyampaikan cek berjumlah RM617,000 kepada 617 Kelab Program Pelancong Pelajar (3P) di sekolah seluruh negara yang akan menjadi duta kecil untuk menjayakan kempen itu.


Ng berkata, kempen berkenaan bertujuan memupuk semangat cintakan keindahan dan kebersihan di kalangan rakyat, khususnya di tempat yang sentiasa menjadi tarikan pelancong asing dan tempatan.


“Ia juga bertujuan meningkatkan kesedaran mengenai implikasi ke atas industri pelancongan dan membuka minda rakyat supaya sama-sama menjaga kebersihan dan memastikan negara sentiasa bersih serta indah.


“Apa yang penting ialah mengamalkan tabiat dan sikap yang amat mudah iaitu memastikan sampah tidak dibuang di merata tempat, mengutip sampah jika ternampak di depan mata dan membersihkan tandas selepas digunakan,” katanya.


Beliau berkata, beberapa program akan dilaksanakan dengan kerjasama Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar, Kementerian Belia dan Sukan dan Kementerian Pelajaran untuk menjayakan kempen bertemakan ‘Hayati Pelancongan Bertindak demi Pelancongan’.


http://www.mmail.com.my/content/43502-tourism-ministry-launches-campaign-towards-green-and-clean-malaysia

No comments:

Post a Comment